Customized  mopeds.
 HOT Customized MOPEDS        ^ back
Mr. J. Ericsons first Crescent 2000 -56 ¤ J.E.´s project 1999 ¤ Customized MONARK 
 
 Huddinges hottest moped.
 

Crescent 2000 -57     Ombyggd 1999 (inför 2000) 

Prolog: Vuxen (nåja) man drömde våta drömmar om ställbara munstycken. Det blev för mycket. Gjorde något åt dem. 

Utgångsläge: Skogsvrak utom all vettig originalrenoveringsmöjlighet (stått ute utan täckning i 25-30 år). 

Åtgärder: Strippad på alla originalplåtar. Ram, nedkapad 10 cm (under sadeln). Bakskärm, vänd originalframskärm. Hål för framgaffel igenlagt och slitsar upptagna för bakvagga och kedja. Fotpinnar, framflyttade, egentillverkat fäste bultat till block, bromsstag med kulled. Styrstam, modifierad cykelstyrstam i alu. Styre, från Raleigh choppercykel. 

Bakljus, okänt ursprung. Lack, Crescent orange med pepita-tema, randade gaffelben (Crescents tävlingsfärger på cyklar under 60- och 70-talet), Trush-hacke- och STP-dekaler från 70-talet. Sadel, Bates-kopia, sadelfästen tillverkade av konade Reynolds 531-rör. 

Motor, Sachs 2-vxl hand, kick, trim = värmesköld mellan förgasare och cylinder, grov bensinslang och ev lite till. Övrigt, hålborrade och nätade bromssköldar, krysstejpat framlyse, rostfria kupolmuttrar och bult, HD-handtag, kalibrerad cykeldator. 

Kostnad: Inköp - två lådor spik. Renovering - 7000 kr varav 4000 nedlagt på motorn (dyrt med grov bensinslang). 

 

 

 

Byggare: Johan Ericson, Stockholm. 

Meriter: · 1:a pris, "The Easy Rider Festival", Handen, 1999. 

Publicerad i Norrtälje tidning efter "Custom Bike Show" Norrtälje, 1999 - färgbild samt egen textrubrik: "Liten moppe" - "Men det var kanske inte den som var störst och vackrast som vann publikens hjärta. Det var istället en liten moppe, av modell ä som smugit sig in som en katt bland hermelinerna. Den tilldrog sig mångas blickar." Bild i Allt om MC nr 6, 1999. "Cool moppe! Det var så här många började - med en customiserad Crescent 2000". Bild i Wheels nr 7(?) · 

80-årig tant med hatt som sa: "Unge man, vilken söt moped Ni har" · Två poliskvinnor i 25-årsåldern såg den i fart och trots det log dom glatt och vinkade !! 

Epilog: "Så levde dom lyckliga i alla sina dagar" eller "Förlängd framgaffel….tja varför inte" eller "Fyra växlar kanske inte skull vara så dumt…." eller "Spiralvriden sissybar och spetskupolmuttrar är en mänsklig rättighet!" eller…..fortsättning följer…..

 

                                                       
 

Crescent 2000 -57 - Customized 1999 (Millennium-ready). 

Prologue: Adult male (well….hmm..) had wet, sick dreams about adjustable jet-gadgets. It just became too much. Had to do something about them. “Find” status: Almost not salvageable wreck that had been standing without shelter for 25-30 years in the woods. 

Procedures: All tin work removed Frame, lowered 10 cm (under saddle). Rear fender, reversed front fender. Holes made for rear fork and chain. Hole for front fork filled. Foot pegs, moved forwards by self made device bolted to engine case. Brake fittings with ball-joints. Handlebar stem, modified bicycle stem in aluminum. Handlebar, from Raleigh chopper bicycle. Taillight, unknown origin. Paintjob, Crescent orange with pepita-theme, pinstriped forks (Crescents competition colors on bicycles during the 60- and 70-ies), Trush- and STP-decals from the 70-ies. Saddle, Bates-copy, fittings made of coned Reynolds 531-tubing. 

Motor, Sachs, 2-gear hand operated, kick start, tuning = shield between carb and cylinder, large diameter fuel line and perhaps a little bit more (!) “Things”, drilled brake shields, taped headlight, stainless nuts and bolts everywhere, Harley-D grips, calibrated bicycle computer. Costs: Two boxes of old rusty nails for the wreck and 7000 SEK (845 US$ or 530 UK£) restoring it. 4000 of it put into “fixing” the engine (expensive fuel line). 

Accomplishments/merits: 1:a price, ”The Easy Rider Festival”, Handen, 1999. Publicized in “Norrtälje tidning” (newspaper) after ”Custom Bike Show” Norrtälje, 1999(the most influential biker show in Sweden) - Color picture and it's own headline: “ Small moped” – “But perhaps it wasn't the biggest and the most beautiful who won the hearts of the audience. Instead it was a small moped that had nestled itself in. Eyes were drawn to it.” Picture in “Allt om MC”, nr 6, 1999 (biker rag). ”Cool moped! This was the way many started out – with a customized Crescent 2000”. 

80-year old lady who said: “Young man, what a cute moped you have! (this is big considering how the exhaust pipe howls) ”. 

Two policewomen in their mid-twenties saw it at full speed an still waved and smiled!! Girls still like it!

Epilogue: ”Then they lived happily forever after” or ”5 inch over front fork, and some more rake….well why not” or ”Four gears wouldn't be that bad ….” or ”Sissybars for everyone” or…..to be continued….      Builder:  Johan Ericson, Stockholm, Sweden. 

 
  
 Crescent 2000 -57  - Customized 1999
 
 
 
 
 
 
First PRICE !