|
Pilot
SAKO Sveriges allmänna kolonialgrossister, Göteborg. |
^
back to PILOT in reg. |
|
- -
- -
- -
- -
- - -
- - |
Andra
cykelmärken från Göteborg. |
|
|
|
|
|
PILOT
SAKO
Sveriges allmänna
kolonialgrossister
Göteborg.
|
PILOT
SAKO
Sveriges allmänna
kolonialgrossister,
Göteborg.
|
PILOT
SAKO
Sveriges allmänna
kolonialgrossister,
Göteborg.
|
PILOT
SVENSKT
FABRIKAT
|
|
|
|
20 |
|
|
Pilot
SAKO Sveriges allmänna kolonialgrossister, Göteborg. |
^ back
to Swedish mopeds.
[Bicycles
& Accessories "P".] |
|
|
|
Pilot
1959 - "Monarkmopeder" |
N3
|
|
I respektive broschyrer
PILOT -
SVANEN 1959.
är mopedbilderna, fakta identiska.
Skiljer sig gör formatet. SVANEN är lösblad (enbart mopeder).
PILOT broschyren häftad med "unik"
framsida.
Mopedbilderna här kommer från
SVANEN sidan.
|
|
|
|
1959
CYKLAR
MOPEDER
MOPEDSCOOTER
PILOT
|
STANDARDMOPED
Typ 34 F
2- eller 3-växlad. Jlo Piano-motor
Typ 249 F
2-växlad NSU-motor
|
STANDARDMOPED
Typ 349
2- eller 3-växlad Ilo Piano-motor
Typ 249
2-växlad NSU-motor
|
|
|
|
N4
|
|
|
MOPEDSCOOTER
Typ 339
2- eller 3-växlad Jlo Piano-motor
|
LYXMOPEDEN
Typ 349 F
2- eller 3-växlad Jlo Piano-motor
Typ 449 F
2-växlad Monark/HVA-motor
|
1-VÄXLAD
MOPED
Typ 579
1-växlad
Pilot-motor, FM 50
|
|
|
|
N5
|
|
|
SENIOR-MOPED
Typ 669
2- eller 3-växlad Jlo Piano-motor
|
TRANSPORTMOPED
Typ 619
2. eller 3-växlad JLO Piano-motor
|
TRANSPORTMOPED
Typ 629
2. eller 3-växlad JLO Piano-motor,
fläktkyld
|
|
|
|
|
|
1959 |
PILOT - den
driftsäkra mopeden |
|
|
|
|
En standardmodell med gedignast
tänkbara utrustning. Finns med Jlo Piano- eller NSU-motor.
Robust konstruktion, perfekt
balansering, utomordentliga köregenskaper och en rad finesser
gör denna
modell till ett fordon, som
tillfredsställer de högst ställda anspråk.
Tank: 4,3 lit.
Bakhjulsfjädring: swinggaffel med
teleskopstötdämpare och underhållsfri nylonlagring.
Inbyggd strålkastare med 100 mm
ljusöppning.
Ringdim. 24" x 2".
|
STANDARDMOPED
med bakhjulsfjädring
Typ 34 F
2- eller 3-växlad
Jlo Piano-motor
RIKTPRIS
Kr. 895:-
Tillk. f. 3-växt. utf. Kr. 45:-
Typ 249 F
2-växlad NSU-motor
RIKTPRIS
Kr. 860:-
|
|
|
|
|
|
|
1959 |
PILOT -
den driftsäkra mopeden |
|
|
|
|
Dekor, lack, formgivning och
teknisk kvalitet gör denna moped lika tilltalande som
ändamålsenlig.
Finns med Ilo Piano- eller
NSU-motor.
Tank: 4,3 lit. Reservbensin.
Polisgodkänt styrlås. Swingsadel
med svampgummidyna Teleskopgaffel
fram.
Fullbromsnav fram och bak.
Stänkskyddande sidoplåtar på fram- och bakskärm.
Elsignalhorn. Bakljus.
Strålkastare med 100 mm
ljusöppning.
Ringdim.. 24".
|
STANDARDMOPED
Typ 349
2- eller 3-växlad
Jlo Piano-motor
RIKTPRIS
Kr. 840:-
Tillk. f. 3-växt. utf. Kr. 45:-
Typ 249
2-växlad NSU-motor
RIKTPRIS
Kr. 795:-
|
|
|
|
|
|
|
1959 |
PILOT
mopedscooter ger lyx till mopedpris |
|
|
|
|
Mopedscootern är körkorts-,
skatte-, buller-, stänk- och dragfri. Tyst gång, skyddande
inklädnad, förnämlig
fram och bakhjulsfjädring,
kraftigt dimensionerade hjul - allt samverkar till att skapa det
verkliga önskefordonet.
Utrustning: Tank 5,2 lic.
Reservbensin.
Fullbromsnav fram och bak.
Inbyggd strålkastare med ställbar
reflex och hastighetsmätare.
Bekväm scootersadel.
Ringdim.: 20" x 2½".
|
MOPEDSCOOTER
Typ 339
2- eller 3-växlad
Jlo Piano-motor
RIKTPRIS
Kr. 1.115:-
Tillk. f. 3-växl. utf. Kr. 45:-
|
|
|
|
|
|
|
1959 |
PILOT |
|
|
|
|
Denna verkligt eleganta moped, som
finns i tre olika lackkombinationer, har formfulländad större
tank, djupa
stänkskyddande skärmar, som
tillsammans med de vita däcksidorna ger modellen något av
"bilelegans".
Tank: 5,5 lit. Reservbensin.
Fjädring: Fram: Teleskopgaffel.
Bak: Swinggaffel med teleskopstötdämpare och underhållsfri
nylonlagring.
Ringdim.: 23" x 2,25".
|
LYXMOPEDEN
Typ 349 F
2- eller 3-växlad
Jlo Piano-motor
RIKTPRIS
Kr. 950:-
Tillk. f. 3-växl. utf.Kr. 45:-
Typ 449 F
2-växlad
Monark/HVA-motor
RIKTPRIS
Kr. 950:-
|
|
|
|
|
|
|
1959 |
PILOT -
för tyst och mjuk gång |
|
|
|
|
Den 1-växlade mopedens popularitet
grundar sig på att den är så lättmanövrerad. Kan man cykla, kan
man
också köra 1-växlad moped. Den är
stilren i linjerna, stark och pålitlig.
Tank: 4,3 lit. Reservbensin.
Swingsadel med svampgummidyna. Polisgodkänt styrlås.
Teleskopgaffel. Fullbromsnav fram.
Strålkastare med 100 mm
ljusöppning. Bakljus.
Ringdim.: 24".
|
1-VÄXLAD MOPED
Typ 579
1-växlad
Pilot-motor, FM 50
RIKTPRIS
Kr. 735:-
|
|
|
|
|
|
|
1959 |
PILOT -
för tyst och mjuk gång |
|
|
|
|
Trygg stabilitet och bekväm
körning erbjuder Seniormopeden, idealisk för var och en som inte
anser sig betjänt av en tvåhjuling. Motor och bakhjul
inkapslade. Tanken och verktygslådan inbyggda under skyddsplåten
mellan bakhjulen.
Stor, kraftig uppfällbar
pakethållare.
Fullbromsnav fram och skivbromsar
på bakhjulen.
Förnämlig fjädring.
Ringdim.: 20" x 2 1/2".
|
SENIOR-MOPED
Typ 669
2- eller 3-växlad
Jlo Piano-motor
RIKTPRIS
Kr. 1.490:-
Tillk. f. 3-växl. utf. Kr. 45:-
|
|
|
|
|
|
|
1959 |
PILOT -
Transportmopeden spar tid och pengar |
|
|
|
|
Den 2-hjuliga transportmopeden är
användbar i många sammanhang. Affärs-, kontors- och tidningsbud
kan
nämnas som exempel.
Kraftiga pakethållare fram och
bak, stora varukorgar av specialbehandlad
plywood, längd 378 mm, bredd 248
mm, djup 286 mm.
Tank: 4,3 lit. Reservbensin.
Teleskopgaffel.
Ringdim.: 24"x2,25".
|
TRANSPORTMOPED
Typ 619
2. eller 3-växlad
JLO Piano-motor
RIKTPRIS
Kr. 970:-
Tillk. f. 3-växl. utf. Kr. 45:-
|
|
|
|
|
|
|
1959 |
PILOT -
Transportmopeden spar tid och pengar |
|
|
|
|
Ni spar pengar genom minskade
transportkostnader och ökar Ert företags goodwill genom snabba
transporter.
Den 3-hjuliga transportmopeden har
kraftigt lastflak, 105x100 cm inv.mått.
Hjul: fram 16"x4", bak 20"x21/2".
Parallellstagstyrning av biltyp.
Kraftigt konstruerad flakfjädring
av swingarmstyp.
Förnämligt bromssystem.
Tank 4 lit.
|
TRANSPORTMOPED
Typ 629
2. eller 3-växlad
JLO Piano-motor, fläktkyld
RIKTPRIS
Kr. 1.365:-
Tillk. f. 3-växl. utf. Kr. 45:-
|
|
|
|
|
|
|
|
|