|
|||||
- - - - - - - - - - - - - | |||||
Rusch 1953. Motor: Victoria Special 38. • Rusch -59. Motor: Victoria MS 51. | |||||
|
|||||
N2 | |||||
|
|||||
N4 | |||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Firma NOBEMA, Östermalmsgat 64, Stockholm Ö | |||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Motor : Victoria Special 38 cc. Cylinderdiameter 35 mm, slaglängd 40 mm, 0,8 hk vid 4600 varv/min. Avtagbart cylinderlock av lättmetall, Noris svänghjulsmagnet, Victoria specialförgasare utan flottör. Kraftöverföring och växlar: Kedja till bakhjulet, två växlar med frigång. utväxlingsförhållandet ändrat i förhållande till originalutförandet hos Victoria genom att mopeden har 24" hjul i stället för 26". Motorplacering: Motorn gummiupphängd i ramen med bakåtdraget vevparti. Reglage: Rullhandtag för gas och draghandtag för växling och frikoppling. Utrustning: Tank rymmande ca 4 liter oljeblandad bensin i förhållandet 1: 20 (1: 16 under inkörningen). Teleskopgaffelfjädring med låg teleskophylsa fram. Swingsadel, verktygskasett, kraftig pakethållare och tvåbent parkeringsställ. Pris: 820:- utan stänkskydd, 840:- med stänkskydd. Två modeller finns, en kombinerad modell och en herrmodell, båda till samma pris. |
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ÖVRIGT: RUSCHMOPEDEN tillverkas i 2 modeller.
Typ RM 1. i mc. utförande med övre ramröret uppdraget för montering av sadeltank. Typ RM 2. komb. herr- och dammodell med djupgående ramkonstruktion, s. k. brunn, samt vertikalställd bensintank för möjliggörande av bekväm av och påstigning. Lev. i två färger, dels ljusgrön med inlägg och randning i silver och brunt, samt dels vinröd med inlägg och randning i silver och svart. Tillverkare: S. ÖSTHOLMS Motor. & Cykelverkstad Klara Norra Kyrkogata 21 - STOCKHOLM - Tel. 20 22 38 Spånga Tryckeri
|
||||