|
MUSTANG
- A.B. Trelleborgs Velocipedfabrik, Trelleborg. |
^
back to Mustang Main. |
|
- -
- -
- -
- -
- - -
- - |
[CSR].
Mustang [53]
Minor 531, Fuchs.
Mustang
[Zündapp motor]
541 (-54),
553 (-55),
567 (-56),
573, 577 (-57),
583 (-58),
593
(-59),
613 (-62).
Mustang [HMW motor]
578
(-57),
588 (-58),
598
(-59). |
Mustang [Flying Horse.]
Zündapp motor.
569 (-56),
579
(-57),
589 (-58),
599 (-59).
Mustang [58]
Royal 587, Zündapp 258.
Mustang [59]
Typ 596, Zündapp 265.
Mustang [Mopedscooter]
580 Jlo Piano
(-58),
610 Zündapp 265 (-62).
|
Mustang [62]
618, 617, 616, 613, 610.
[Motor]
Zündapp 265 (-67).
|
Mustang [67]
Cross Special,
TT, TT-test.
Mustang [69]
TT Super,
Cross Special
(data),
Rocket Special,
610 Mopedscooter,
613,
616,
617-8 S.
[Motor]
Zündapp 278.
|
Mustang [74]
Cross Special,
Cross B,
617 S,
618 S,
Super TT,
Rocket RO.
Mustang [74]
Mamba,
Cobra,
Anaconda.
|
|
|
MUSTANGER
med ZÜNDAPP motorer. |
|
|
N1 |
|
|
|
N2 |
|
|
Mustang..
moped me´ sting
Motor:
Zündapp. Reklam i TV 6/55
|
Mustang typ
567 Bj.56
Motor:
Zündapp
|
|
|
|
|
N3 |
|
|
Gemensam TEKNISKA DATA
Mustang
mopeder 1957.
|
Mustang 573 Bj.57?
Motor: Zündapp.
|
Mustang typ
573 Bj.57
Motor:
Zündapp KM50/2
enväxlad
och för remdrift.
|
|
|
|
N4 |
|
|
Mustang 577
Bj.57
Motor:
Zündapp 255 2-gear
|
Mustang Daimond 583 Bj.58 - 593 Bj.59
Motor:
Zündapp 2 gear
|
Mustang 613 Bj.62
Motor:
Zündapp
|
|
|
|
|
1954 |
MUSTANG typ
541. |
Zündapps
världsberömda motor!
|
|
|
|
MUSTANG ÄR BYGGD AV FACKMÄN FÖR SVENSKA VÄGAR |
|
M
U S T A N G
den nya
sensationella modellen
Zündapps världsberömda motor
Teleskopgaffel
Extra
stor svinqsadel |
|
|
Teleskopfjädergaffel skänker mjuk och behaglig
åkning.
80 mm breda skärmar och stora kedjeskydd garanterar smutsfri körning.
Extra stor swingsadel ger en känsla av länstol.
Bakljus och reflexpedaler ger gratis livförsäkring.
15 watts strålkastare ger motorcykelljus.
4 liters tank betyder c:a 30 mils körning på en fyllning.
Till AB Trelleborgs Velocipedfabr., Trelleborg Härmed rekvirerar jag
Er broschyr över
MUSTANG-mopeder.
Namn
.............................
Adress ........................... |
|
|
|
|
AB
TRELLEBORGS VELOCIPEDFABRIK Trelleborg |
|
|
|
|
1955 |
Mustang 553
i mycket fint originalskick. |
Ägaren Gunnar Geijer tog korten 2007. |
|
|
|
Typ 553 Bj.55 |
|
|
|
|
|
|
|
1956 |
MUSTANG
moped typ 567. Zündapp motor. |
Annons från "Året Runt" 16/1956. |
|
|
|
|
Allt fler väljer nu MUSTANG
- den svenska kvalitetsmopeden med massor - av finesser och
fördelar:
- förkromat cylinderlopp och juridkoppling
- vetenskapligt utprovad ljuddämpning med effektiv insugningsljuddämpare
- 5 1/2 liters tank med reserv
- extra breda skärmar med stora och effektiva sidoskydd
- motorskydden avvägda sa att de ger gott skydd mot smuts och oljestänk men
ändå medger effektiv kylning
- Mustangens låga tyngdpunkt ger utomordentlig balans och körställning
Välj själv MUSTANG - byggd av fackmän tekniskt fulländad
Begär broschyr! AB TRELLEBORGS VELOCIPEDFABRIK TRELLEBORG |
|
|
|
|
typ 567 Bj.56 |
|
MUSTANG AB TRELLEBORGS VELOCIPEDFABRIK,
Trelleborg. |
|
|
|
|
|
1957 |
|
|
|
|
|
|
Gemensam TEKNISKA DATA Mustang mopeder 1957.
Ram: Robust centralrörsram med elegant utformning, påsvetsat bärhandtag, styrlås av godkänd typ inbyggt i
styrhuvudet.
Framgaffel: Fjädrande framgaffel av bottenlänktyp med gummistötdämpare. Mjuk, behaglig fjädring men ändå
sidostyv.
Bakhjulsfjädring: Modellerna 577, 578 och 579 har ultramodern bakhjulsfjädring av svängarmstyp med
teleskopstötdämpare.
Bensintank: Rymd 5,5 ltr varav 0,5 ltr reserv. Modell 579 har 7,5 ltrs tank med 0,5 ltr
reserv.
Sadel: Stor bekväm skumgummistoppad swingsadel. Modell 579 har skumgummistoppad
långsadel.
Skärmar: Extra breda av kraftig stålplåt med stora effektiva
sidoskyddsplåtar.
Strålkastare: Stor modern 15 watts strålkastare med urtag för
hastighetsmätare.
Motortyper:
Mustang 573 är försedd med Zündapp KM50/2,
Mustang 577 är försedd med Zündapp 255
Mustang 579 är försedd med Zündapp 257,
Mustang 578 är försedd med H.M.W. 50 N
Mustang kan även erhållas med 3-växlad motor.
Rätt till tekniska ändringar
förbehålles.
|
|
|
|
|
|
|
1957 |
|
|
Engelbrekt, Örebro.
|
|
|
Tjusig modell, färg! Mustang typ 573?
|
Kollat denna mod. 1956-59
fram- baklampor stämmer inte....
Hittar inte denna modell!
Kedjeskyddet -56:a?... |
|
|
|
|
|
|
1957 |
MUSTANG 573.
Zündapp KM 50/2 motor. |
|
|
|
|
MUSTANG var den svenska fabrik som först lyckades lösa ljuddämpningsproblemet och Mustang 573 kallas
därför "den viskande mopeden". Mustang 573 är känd över hela landet för sin tysta och lugna gång samt
enkla och lättskötta konstruktion. Motorn är en 50 cc Zündapp med 39 mm cylinderdiameter och 41,8 mm slaglängd,
enväxlad och för
remdrift.
Det hårdförkromade cylinderloppet ger motorn dubbel livslängd. Mjuk och behaglig framgaffelfjädring av
bottenlänktyp.
|
|
Mustang typ 573 Bj.57 |
|
|
M |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1957 |
|
|
|
|
|
Mustang typ 577. Zündapp
255 motor.
Typ 577 |
Denna modell är tvåväxlad med kickstart och
bakhjulsfjädring. Motorn är 50 cc
Zündapp med hårdförkromat cylinderlopp, planetväxellåda med kugghjulen i oljebad och 3-lamells
juridkoppling.
Den låga tyngdpunkten och goda balansen ger utmärkta
köregenskaper.
Bakhjulsfjädringen är av modernaste svängarmstyp och framhjulsfjädringen är av bottenlänktyp med
gummistötdämpare. Även denna modell har det perfekta ljuddämpningssystem som ger Mustang dess berömda tysta
gång.
|
|
|
|
|
|
|
1958-59. |
Mustang typ 583 med Zündappmotor 1958. |
1958-1959
Mustang typ 593 med Zündappmotor 1959. |
|
|
|
MUSTANG 583 DAIMOND
1958
Mustang var den svenska mopedfabrik som först lyckades lösa ljuddämpningsproblemet och Mustang 583 kallas
därför "den viskande mopeden". Mustang 583 är känd över hela landet för sin tysta och lugna gång samt enkla och
lättskötta konstruktion. Motorn är en 50 cc Zündapp med 39 mm cylinderdiameter och 41,8 mm slaglängd, enväxlad och
med remdrift. Det hårdförkromade cylinderloppet ger motorn dubbel livslängd. Mjuk och behaglig framgaffelfjädring av
bottenlänktyp.
MUSTANG 593
1959
Mustang var den svenska mopedfabrik som först lyckades lösa ljuddämpningsproblemet och Mustang 593 kallas därför
"den viskande mopeden". Mustang 593 är känd över hela landet för sin tysta och lugna gång samt enkla och lättskötta konstruktion.
Motorn är en 50 cc
Zündapp med 39 mm cylinderdiameter och 41,8 mm slaglängd, enväxlad och med remdrift. Det hårdförkromade
cylinderloppet ger motorn dubbel livslängd. Mjuk och behaglig framgaffelfjädring av
bottenlänktyp.
|
|
|
|
Typ 583, 1958. - Typ 593, 1959. |
|
|
|
1962 |
Zündapp-motor. [Back/to
Mustang 1962.]
|
|
|
MUSTANG 613 |
MUSTANG 613
Mustang var den svenska mopedfabrik som först lyckades lösa ljuddämpningsproblemet för mopeder och Mustang 613 kallas därför "den viskande
mopeden".
Mustang 613 är känd över hela landet för sin tysta och lugna gång samt enkla och lättskötta
konstruktion. Motorn är en 50cc
Zündapp med 39- mm cylinderdiameter och 41,8 mm slaglängd, enväxlad och med
remdrift.
Det hårdförkromade cylinderloppet ger motorn dubbel
livslängd.
Mjuk och behaglig framgaffelfjädring av
bottenlänktyp.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|