1903 ¤ Silverpilen ¤ Silver & Guldpilen ¤ 30 Sport -54 ¤ MC FABRIK -54 ¤ Parilla, test -55 ¤ Glimtar från HVA -55 ^ back | |||
BORT | |||
<----------®----------> | |||
Specifikation för Silverpilen och Guldpilen Silverpilen Motor: Husqvarna 175 cc 2-taktsmotor, vändspolssystem, effekt 9,5 hk vid 6.000 varv/min. Lättmetallcylinder med hårdförkromat cylinderlopp. Avtagbart cylinderlock av lättmetall. Vevaxeln lagrad i dubbla, oljesmorda kullager, vevstaken i rullager. Bensintank: TT-typ, rymd 7 liter. Ljuddämpare: Uppdraget avgasrör med isärtagbar ljuddämpare av sportmodell. Topphastighet: ca 100 km/tim. Guldpilen Motor: Husqvarna 200 cc 2-taktsmotor, vändspolssystem. Effekt 10,5 hk vid 6.000 varv/min. I övrigt samma som Silverpilen. Bensintank: TT-typ, rymd ca 6 liter. Ljuddämpare: Dubbla- ljuddämpare typ FrankfurterTopf. Topphastighet: över 100 km/tim. Gemensamt Gaffel: Modern och tillförlitlig bottenlänksgaffel av Husqvarnas välkända modell. Tändning: Svänghjulsmagnet. Ram: Öppen ramkonstruktion uppbyggd av krommolybdenrör. Växellåda: Aled motorn sammanbyggd fotmanövrerad växellåda innehållande 3 växlar samt friläge. Utväxling: ettan 18,3:1, tvåan 10,2:1, trean 7,0:1. Förgasare: Dubbelförgasare Bing 18/18/1. Bakhjulsfjädring: Svängarmar med oljedämpande fjäderben. Bromsar: Bromstrumsdiameter 140 mm, bredd 20 mm både fram och bak. Nav: Husqvarna TT-modellav lättmetall, konkavt konisk yttre form. SKF kullager. Skärmar: Lättmetall, skärmslag av stålrör. Parkeringsställ: Sidostöd. Styre: Kort styre av TT-modell. Stöldlås: Inbyggt stöldlås vid styrhuvudet. Belysning: Strömlinjeformad strålkastare, 6 volt 25 watt. Hastighetsmätare: Inbyggd i strålkastaren och driven från växellådan. Sadel: TT-modellav galonklätt skumgummi. Verktygslåda: Inbyggd i sadelstommen. Kedjeskydd: Av blankpolerad aluminiumplåt skyddande både övre och nedre kedjeparten. Hjul: Fälgar av högglanspolerad lättmetall. Däck: Trelleborgs 2,75 x 19" 2-lagsdäck fram, 3,00 x 19" 2-lagsdäck bak. Signalhorn: Av bolltyp. Tjänstevikt: 75 kg. Riktpris: 2.240:- (1959) |
|||
<----------®----------> | |||
|
|||
TOPP |