|
||||||
- - - - - - - - - - - - - | ||||||
|
||||||
|
||||||
N1 | ||||||
|
||||||
N2 | ||||||
|
||||||
N3 | ||||||
|
||||||
N4 | ||||||
|
||||||
N5 | ||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
500 000 personer vände på slantarna som Ni . . . 500 000 personer sökte samma moped som Ni . . 500 000 personer valde bland minst 45 fabrikat och ALLA valde Quickly
Den 500.000:e mopeden rullade redan för länge sedan av det löpande bandet på NSU-fabrikerna i Väst-Tyskland. En halv million mopedförare rekommenderar Quickly. Lita på deras omdöme!
Den nya modell som vi presenterar här heter QUICKLY "L" betyder Lyx. Lyxmodellen är en vanlig Quickly men i ett mycket modernt specialutförande och med alla de goda egenskaper kvar, som gjort den gamla Quickly så berömd och omtyckt. Sköna linjer och vackra färger hör ihop. Här ser vi den nya bakhjulsfjädringen på Quickly-L. Svänggaffeln har 40 millimeter slagrörelse. som med stor säkerhetsmarginal räcker för de allra sämsta vägar. Den förnämliga bottenlänksfjädringen fram är utförd som förut. Den extra djupa framskärmen stoppar effektivt allt smutsstänk. Inkapslingen för bakhjulet är egentligen ingen vanlig skärm utan ett karosseri över halva mopeden. För den Quickly-ägare som själv vill rengöra sin moped är det särskilt glädjande, att "karosseriet" är lätt avtagbart. Quickly-L-föraren har alltid något vackert för ögonen, nämligen det högmoderna profilstyret i djuppressad form. Ovanligt formfulländade är styret, fjärrstrålkastaren, signalen och hastighetsmätaren sammanbyggda till en elegant enhet. Alla kablar är inkapslade i styret och fullständigt skyddade för smuts och regn.
|
||||||
|
||||||
Garanti- och servicekort som berättigar till GRATIS SERVICE medföljer varje NSU-maskin. | ||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
Svensk Generalagent för NSU: Motorfirman Bengt Berg & Co AB, Friggegatan 25, Göteborg. | ||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
NSU Quickly Lyx | ||||||
|
||||||
BENGT BERG & CO AB, Göteborg. | ||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
Motor: Einzylinder-Zweitakt NSU, Bohrung 40, Hub 39, 49 ccm, Verdichtung 1 :5,5, Dauerleistung 1,3 PS bei 5000 U/min., Höchstdrehzahl 5200 U/min., höchstes Drehmoment 0,253 mkg bei 3000 U/min. Vergaser: Bing 1/9/16, Einstellung 54/2, 1/2x auf. Elektrische Anlage: Schwunglichtmagnetzünder 6 V 17 W, Kerze Bosch W 190 M 11 S, Gewinde M 14. Getriebe und Antrieb: 2 Gänge, Lenkerschaltung, Zweischeibentrockenkupplung, Sekundärkette Einfachrollenkette 1 x12, 7x4, 88 Din 8180, 112 Glieder, Abstufung 1,88:1, Ubersetzung gr. Gang 15,99, ca. 40 km/h. Rahmen: Zentralpreßrahmen, Hinterradschwinge mit 40 mm Federweg, Blechpreßgabel mit Schwinghebel, Steckachse vorne und hinten. Chromfelgen, zweifarbige Lackierung Preßblechlenker mit eingebautem Scheinwerfer. Bereifung: v. 26x2,00, h. 26x2,00, Reifendruck v. 1,5 - h. 1,75. Bremsen: Innenbackenbr., 90 mm Ø. Tankinhalt: 4,45 Ltr., Reserve 0,45 Ltr., Mischverhältnis 1 :25. Verbrauch: Bei 40 = 1,3 Ltr./100 km. Abmessung: Gesamtlänge 1900 mm, Breite 670 mm, Höhe 990 mm, Radstand 1190 mm, Bodenfreiheit 150 mm. Preis: DM 595.- Beinschild DM 39,-. Hersteller: NSU Werke Aktiengesellschaft, Neckarsulm
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||