|
|||||
- - - - - - - - - - - - - | |||||
|
|||||
|
|||||
N2 | |||||
|
|||||
N4 | |||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Motor: Encylindrig tvåtaktsmotor. Cylindervolym 47cc. Effekt 0,8hkr. Kompression 1,6:4. Bing förgasare med chokespjäll och insugningsljuddämpare. Noris svänghjulsmagnet. Kraftöverföring: Treskivig lamellkoppling i oljebad. 2-växlad låda sammanbyggd med motorblocket. Fjädring: Fram- och bakfjädring medelst långa svängarmar, som är lagrade med silentblock. Teleskopfjädring fram och bak. Ram: Pressad tankram av stål (rymmer 5,1 liter bränsle). Hjul: 23 x 2,50". Bakhjulsnavet försett med stickaxel. Fullnavsbromsar. Utrustning: Dubbelbred strålkastare, inbyggd hastighetsmätare, stöldlås, två verktygsboxar. Riktpris: 1. 090:- (exkl. oms).
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Vicky Super Luxus Motorkatalog 1961 1,8bzw. 2 PS 47ccm
Motor: Einzylinder-Zweitakt Victoria, Grauguß oder LeichtmetallZylinder mit hartverchromter Lauffläche, Zylinderkopf aus Leichtmetall, Bohrung 38 mm, Hub 42 mm, Verdichtung 1:6,5. Vergaser: Bing 1/10. Elektrische Anlage: Bosch-Schwungrad-Lichtmagnetzünder, Zündkerze Bosch W 190, Champion L 86, Beru 190/14 S. Getriebe: 3 Gänge, Ziehkeilschaltung mit Drehgriffbetätigung, Dreischeiben-Korklamellenkupplung. Fahrwerk: Stahlblech-Preßschalen-Konstruktion, Vordergabel aus Profilrohr, Schwingarme und Federbeine vorn und hinten, Tank im Rahmen eingebaut. Bereifung: vorn und hinten 23-2,5 Motortyp. Bremsen: vorn und hinten mechan. Innenbackenbremse 120 mm Ø. Tankinhalt: 5,1 Ltr, Gemisch 1:25. Verbrauch: Normverbrauch 1,3 l/100 km. Abmessungen: Länge 1870 mm, Breite 620 mm, Höhe 975 mm, Radstand 1160 mm, Bodenfreiheit 125 mm, Gewicht 60 kg, zul. Gesamtgewicht 218 kg. Preis: DM 860,-. Steuer: frei. Versicherung: DM 20,-. Hersteller: Victoria Werke A: G., Nürnberg Importeure: Sweden: AB Motorservice, Stockholm. Österreich: M. Königer, Wien I, Stubenring 20 Schweiz: INTERNACO-AG., K. Heimbrecht, Zürich, Jakobstr. 54
|
|||||
|
|||||
|
|||||