Vi har olika 2- taktare....                
 APOLLO - M. Berlin & Co. AB.  Värnamo.

^ back to Pacific, Sierra o Apell.   

- - - - - - - - - - - - -
 

CSR [52-62]

Mopedhandelns bytesprislista.

 

APOLLO [51-56]

[51] Motorette. Levis.

[53] Motorette. Fuchs, TfA-test.

[54] Motorette. Zündapp Z-1, TfA-test.

[54] Motorette. Express, TfA-test

[55] Z-2, Filippinerna.

[56] Z-4, Nynäs, Dynamic Drive.

[56] Z-7, Karl-Erik.

 

 

APOLLO [56-58]

• Affär i Värnamo.

Mopedscooters.

[56] Z-11.

[57] Monte Carlo Z-21.

[58] Bel Rock Z-29.

[60] Z-21, Z-29.

[62] 8213.

 

APOLLO [56-59]

[56] Competition, test i TV.

[57] Rocket Record D-19.

[58] Mopsen, moped bil.

[59] Fanfar, TfA-test.

 

APOLLO [57-58]

[56-60] Pacific Z-6, Z-8.

[57-58] Sierra Z-15, 35.

TfA-test, kort på Z-15.

[58] ..... Apell Z-25.

• Esso main.

 

APOLLO [1960]

• S-39 (S = Sachsmotor.)

• S-40

• Z-29, (Z = Zündappmotor.)

• Z-21

• Z-25

• Z-8 

• Värnamo - Tokyo 1960.

 

APOLLO [1962]

Tvåhjulingar.

• 8039 (8038, 8039-1)

• 8051

• 8037 (8034)

• 8213. 

Transportfordon.

• 8042

• 8110

Gräsklippare.

Båtmotor.

 

 

 

Swedish mopeds A.

A-Z Sweden.

Apollo main.

 

 
 APELL  
N2   
                        
 

Moped

Apollo Apell Z 25  Bj.58

Motor: Zündapp

 

Moped

Apollo APELL i Tidningen REKORD.

Motor: Zündapp

 

 

 

Reservdunk 3, 5, 10:an

Östlings Järnmanufaktur, Bromma

 

 
M2c    
 1958    
 

 

APOLLO Apell Z 25

med

2-växlad

Zündapp-motor.

 
 

 

 

Apollos trumfkort

Apell Z 25 med Zündappmotor, kedjedriven som Bel rock. Vid denna tid var det bara 

Pacific som var remdriven.

 

 
Formskön, lättkörd och stark moped med nya Zündapp-motorn.
 
 
 

 

 

 

 
 
REKORD    
 1958     [Back/to: Tidningen REKORDs moped guide.] 
 

Tidningen REKORDs mopedserie, denna gång APOLLO Apell.

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

Motor: Zündapp motor 2- takts, cylindervolym 50 cc, effekt 0, 8 hkr. Kompression 1: 65. 

Vändspolning med flat kolv. Oljeblandat bränsle. 

Bing 1/ 9/ 9 förgasare med luftfilter och startautomat Svänghjulsmagnet. 

Kraftöverföring: 2- växlad, torrkoppling med tre jurid-lameller. Kedjedrivning på bakhjulet. 

Fjädring: Framgaffeln fjädrande av bottenlänks typ. Bakhjulsfjädringen av svängarmstyp och fjädrarna inbyggda i två tuber. 

Ram: Apollos speciella »helikopterram».  

Däck: 24 x 2´´ 

Prestanda: Topphastighet enligt mopedbestämmelserna 30 km/ tim. PRIS: 890: -

 

 

                          

 
 
63b    
 1955     [Petrol page guide.]
 VAR EJ TANKLÖS! Östlings Järnmanufaktur, Bromma.
 

 

 

VAR EJ TANKLÖS!

 

GALVANISERADE både in- och utvändigt

Luftskruv å FEMMAN och TIAN

 

TREAN - FEMMAN och TIAN äro

GODA TANKAR

 

Obs priserna

TREAN 9:50

FEMMAN 17:50

TIAN 21:50

 

Fabrikation och huvudförsäljning

ÖSTLINGS JÄRNMANUFAKTUR BROMMA

Tel. Stockholm 26 43 00 - 25 92 00