|
FRAM
KING Bolagen, Uppsala - Hälsingborg. |
^ back to Fram-King Main. |
|
- -
- -
- -
- -
- - -
- - |
FRAM - KING [59-63]
CSR bytesprislista.
FRAM - KING [53]
Nr. 55, 60. Victoria Special.
FRAM - KING [54-55]
[54] Nr. 50 Fuchs.
...... TfA
test:
Nr. 51, 52, HMW.
...... Nr.65, 66,
Husqvarna.
[55] Transport,
HMW. - Paket, Victoria.
|
FRAM - KING [56-58]
[56] Nr 40, 41, 42, Victoria. Nr 53, HMW.
[58] 42NL, 42/3NL, 42N, 46, 56, 61N, Victoria.
...... 53N HMW.
FRAM - KING [57-61]
[57-59] Photos. TfA test.
[61]
Mod 43. Luxus 44, 54, 68.
...... All-Round 43, 43 L. 67, 67 L.
|
FRAM - KING [1962]
Uppsala - Hälsingborg - Enköping - Ängelholm
(Standard).
[62] Luxus 44, Solifer 47F/47H,
Clipper 48 F/H, Skoter 62.
FRAM - KING [64-69]
[68] Comet ..
Victoria EM 50.
[68] Speed ..
Victoria. Finland, Thermomat.
[69]
City ...... Anker.
|
FRAM - KING [56-62]
Mopedscooter, Victoria.
No. 61, Victoria.
No. 61 N, Victoria.
No. 62, Husqvarna.
FRAM - KING
[55-70]
Transport & Paketmopeder. |
FRAM - KING [61-66]
• Solifer Export Moped (Finland).
[61-63] Solifer
Typ 47, 47F, 47H. Trollhättan.
[64] .... Solifer/Kaxi Typ 49 F, 49 F. Molkom.
FRAM - KING [62-68]
[62] .... Clipper: Typ 48 F/H, extra tillbehör.
[66-68]
Clipper: Typ 48 F, Typ 48 H.
|
FRAM - KING [1970]
Clipper 48 ....... Victoria EM 50.
Turist 76 ......... Tomos.
Lågmoped 72 .. Anker-Fram.
De Luxe 74 ...... Anker-Fram.
Sport 78 .......... Tomos.
Speed 68 ......... Victoria EM 50.
Packi
Transportmoped 75, Puch.
|
|
|
|
|
|
N1
|
|
|
Fram
TRANSPORT-MOPED Bj.55
Motor: HMW, tvåväxlad.
|
|
Fram PAKET-MOPED Bj.55
Motor: Victoria, tvåväxlad.
|
|
|
|
N4
|
|
|
Fram 56
Bj.58
Motor: Victoria MS 51
|
Fram 46
Bj.58
Motor: Victoria MS 51
|
|
|
|
|
N5
|
|
|
Fram trehjuls transportmoped Nr 56
Bj.61
Motor: Victoria
|
|
Fram paketmoped Nr 46
Bj.61
Motor: Victoria
|
|
|
|
N6
|
|
|
Fram-King PACKI Transportmoped
75 Bj.70
Motor: 3-växlad Puch
|
|
|
|
|
|
|
|
1955 |
FRAM
transportmoped med HMW motor. |
|
[1955]
|
|
|
Köpmannamopeden
den snabbaste vägen mellan TJÄNST och FÖRTJÄNST
Ingen trafik är stark nog att stoppa
köpmannamopeden. Den slingrar sig alltid fram, snabbt och säkert och med lägsta
tänkbara
driftskostnad. Och parkeringsbekymren är starkt reducerade. Ni kan alltid transportera Era varor direkt från dörr till
dörr.
Köpmannamopeden är väl genomtänkt till
konstruktionen, slitstark, lastpålitlig och synnerligen drifts- och prisbillig och håller
lagstadgad
tjänstevikt. Ni har två typer att välja emellan.
TRANSPORT-MOPED - Tvåväxlad HMW-motor med kick Start. Stabilt, Stålbeslaget lastflak, 90x100 cm. Samt bakpakethållare.
Parallellstagsstyrning. Fotbroms med spärr för framhjulen samt handbroms för bakhjulet. 16"x4" framtamt 24" bakhjul.
Grålackerad. Typnummer 55.
Riktpris kr 1.250: -.
|
|
|
|
|
1955 |
FRAM
Paketmoped. |
|
[1955]
|
|
|
PAKET-MOPED
Tvåväxlad
Victoriamotor.
Kraftigt dimensionerad frampakethållare med läderrem samt extra stor bakpakethållare med två rymliga varulådor i
rörställning.
Brett och stabilt
parkeringsställ.
24"
ringar.
Rödlackerad.
Typnummer 45.
Riktpris kr 940.-
|
|
UPPSALA
Växel: 394 80
HÄLSINGBORG
Linjeväljare: 133 95
Återförsäljare finnes över
hela
landet. |
|
|
|
|
|
|
|
|
1958 |
TRANSPORTMOPED
TYP NR 56 |
|
[1958.]
|
|
|
VICTORIA motor, mod. MS 51, 3-växlad. Se f.ö. typ nr 46.
Extra kraftig stålrörsram. Gedigen styranordning av paralellstagssystem.
Fotbroms med spärr för framhjulen. Handbroms för bakhjulet. 16" resp.
20 1/2" ringar.
Djupbockad bakskärm. Stabilt, stålbeslaget lastflak, 95x105 cm., med effektiv
stötdämpning.
IMPEX strålkastare, placerad under flaket.
Baklykta.
Signalhorn.
Tillåten last: 100 kg. om föraren fyllt 15 år. 150 kg. om föraren fyllt 18 år.
Tjänstevikt 75 kg.
|
|
|
|
|
1958 |
PAKETMOPED
TYP NR 46 |
|
[1958.]
|
|
|
VICTORIA motor, mod MS 51, 2-växlad, 48 cc., 0,8 hkr. Kickstart. BING förgasare. Insugningsljuddämpare.
FRANKFURTER TOPF ljuddämpare.
NORIS magnet 6v, 17w.
Stålrörsram med inbyggt, godkänt stöldlås samt påsvetsad kraftig frampakethållare med läderrem.
Bottenlänkgaffel. 24"x2,25" ringar. Breda skärmar med sidoskydd. Välskyddande kåpor för motor och kedja.
Extra stor bakpakethållare med två rymliga varulådor i rörställning. Stabilt markstöd. 5 lit. tank. Swingsadel.
IMPEX strålkastare för
framgaffeln.
Baklykta.
Elsignal.
Tillåten last: 50 kg. om föraren fyllt 15 år. 75 kg. om föraren fyllt 18 år.
Tjänstevikt 55 kg.
|
|
|
|
|
|
1961 |
FRAM
transportmoped. |
|
|
|
|
|
|
FRAM
Nr 56
Trehjuls
transportmoped.
Extra
kraftig stålrörsram.
Styranordning av parallellstagssystem.
Kraftig
färdbroms för framhjul.
Handbroms för bakhjul.
Stabilt
hörnbeslaget lastflak, 95x105 cm med effektiv
gummistötdämpning.
4½ lit. tank.
4.00x8"
framringar. 20"x2½" bakringar på
lättmetallfälg.
Strålkastare.
Baklykta. Elsignal.
Färg:
Dragonblå.
Nr
56. Viktoria motor, 48
cc , 2-växlad, kickstart.
Riktpris kr. 1.345: - +
oms. 56:50
|
|
|
|
|
|
|
1961 |
FRAM
Paketmoped. |
|
|
|
|
|
|
FRAM
Nr46.
PAKETMOPED.
Extra kraftig
pakethållare.
Två rymliga varulådor.
Stabilt
markstöd.
24"x2" däck och "pumpfria"
slangar.
Strålkastare.
Baklykta.
Elsignal.
Färg:
Röd.
Med Victoria motor, 48 cc., 2-växlad,
kickstart.
Riktpris
kr.1.015: - + oms. 42: 65
|
|
|
|
|
|
|
|
1970 |
75 PACKI |
|
[1970.]
|
|
|
|
Smidig och behändig
transportmoped. Tål belastning
upp till 150 kg. Med en 3-växlad Puch motor på 1,0
hk.
Framhjulsfjädring av svängarmstyp med
gummistöt-
dämpare. Skivbromsar på
framhjulen. Fullbromsnav. Lastflak av impregnerat trä (95X95 cm).
8
x 4,00" framdäck. 20
x 2,50" bakdäck.
Färg:
Grå/Röd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|