|
1970
FRAM KING moped program. |
^ back
to Fram-King Main. |
|
- -
- -
- -
- -
- - -
- - |
FRAM - KING [59-63]
CSR bytesprislista.
FRAM - KING [53]
Nr. 55, 60. Victoria Special.
FRAM - KING [54-55]
[54] Nr. 50 Fuchs.
...... TfA
test:
Nr. 51, 52, HMW.
...... Nr.65, 66,
Husqvarna.
[55] Transport,
HMW. - Paket, Victoria.
|
FRAM - KING [56-58]
[56] Nr 40, 41, 42, Victoria. Nr 53, HMW.
[58] 42NL, 42/3NL, 42N, 46, 56, 61N, Victoria.
...... 53N HMW.
FRAM - KING [57-61]
[57-59] Photos
typ 43. TfA test.
[61]
Mod 43. Luxus 44, 54, 68.
...... All-Round 43, 43 L. 67, 67 L.
|
FRAM - KING [1962]
Uppsala - Hälsingborg - Enköping - Ängelholm
(Standard).
[62] Luxus 44, Solifer 47F/47H,
Clipper 48 F/H, Skoter 62.
FRAM - KING [64-69]
[68] Comet ..
Victoria EM 50.
[68] Speed ..
Victoria. Finland, Thermomat.
[69]
City ...... Anker.
|
FRAM - KING [56-62]
Mopedscooter, Victoria.
No. 61, Victoria.
No. 61 N, Victoria.
No. 62, Husqvarna.
FRAM - KING [55-70]
Transport & Paketmopeder. |
FRAM - KING [61-66]
• Solifer Export Moped (Finland).
[61-63] Solifer
Typ 47, 47F, 47H. Trollhättan.
[64] .... Solifer/Kaxi Typ 49 F, 49 F. Molkom.
FRAM - KING [62-68]
[62] .... Clipper: Typ 48 F/H, extra tillbehör.
[66-68]
Clipper: Typ 48 F, Typ 48 H.
|
FRAM - KING
[1970]
Clipper 48 ....... Victoria EM 50.
Turist 76 ......... Tomos.
Lågmoped 72 .. Anker-Fram.
De Luxe 74 ...... Anker-Fram.
Sport 78 .......... Tomos.
Speed 68 ......... Victoria EM 50.
Packi
Transportmoped 75, Puch.
|
|
|
FRAM KING moped program
1970. |
Ja det
var ett tag sedan..... tiden går. |
|
|
N1 |
Large |
|
N2 |
|
|
Fram-King Clipper
48
Motor:
Victoria EM 50
|
Fram-King Turist
76
Motor:
Tomos
|
Fram-King
Lågmoped 72
Motor: Anker-Fram
|
|
|
|
N3 |
|
|
Fram-King De Luxe 74
Motor: Anker-Fram
|
Fram-King Sport 78
Motor:
Tomos
|
Fram-King Speed 68
Motor: Victoria EM 50
|
|
|
|
N4 |
|
FRAM / KING -
SVENSK KVALITÉ
|
|
|
Fram-King PACKI Transportmoped
75
Motor: 3-växlad Puch
|
|
|
|
|
|
|
|
1970 |
48 CLIPPER |
|
Victoria EM50
motor. |
[Back to
Clipper moped's.] |
|
|
|
team
King-mopederna - för hårdare körning
Den tidiga modellen av den slitstarka och praktiska
mo-
peden. Med
3-växlad Victoria EM50 motor. Fotväxel.
Stark och stabil ram av förstklassigt svenskt
stål. Be-
kvämt mjuk fjädring både fram och bak. Strålkastare
med inbyggd
väg- och hastighetsmätare. Bred skön
sadel. Fullbromsnav. 23 X 2,25"
däck.
Färger:
Röd. Grå.
|
|
|
|
|
|
|
1970 |
76 TURIST |
|
Tomos motor.
|
|
|
|
|
För er som vill ha en modernt
utformad, slitstark och
praktisk moped, som för er dit ni vill. Om det så är över
berg,
leråkrar, på små krokiga vägar eller breda fina
asfalterade vägar. Med en lätt fotmanövrerad
3-växlad
Tomos motor på 1,0 hk med kickstart. Stark och stabil
ram. Teleskopfjädring fram och
bak. Kromad pakethål-
larsarg och verktygskassett. Väg- och hastighetsmätare
inbyggd i
strålkastaren. Stöldlås. Bred och skön sadel
med stoppning av
skumgummi.
Fullbromsnav. 18X2,25" däck.
Färg:
Röd.
|
|
|
|
|
|
|
1970 |
72 OCH 74 DE LUXE |
|
Anker-Fram motorn |
|
|
|
|
Praktisk lågmoped med modern formgivning för kvin-
nor och män, flickor och
pojkar.
Med den nya steglösa,
automatväxlade, bränslesnåla och accelerationssnabba
Anker-Fram motorn. Som gör det
både roligt och enkelt
att mopeda till
stan, butiken, skolan eller vart man nu
åker. Robust och säker. Låg tyngdpunkt för säkrare
balans och låga hjul för säkrare
körning. 17X2,00" däck.
Teleskopfjädring fram och inbyggd bränsletank i ramen.
För att öka
bekvämligheten. Stöldlås. Fullbromsnav.
Färger: Modell 72:
Grön.
Modell 74 De Luxe : Midnattsblå.
74 De Luxe skiljer sig från 72 genom att den är för-
sedd med rostfria breda smutsskyddande 18/8
skärmar.
Kromade
skärmstag, stålfälgar och pakethållarsarg.
Bär- och
lyfthandtag. Väg- och hastighetsmätare. Och
fortfarande lågprismoped.
FRAM / KING - SVENSK KVALITÉ |
|
|
|
|
|
|
1970 |
78 SPORT
|
|
Tomos motor. |
|
|
|
team Kingmopeden som ser ut som om en motorcykel - och kan
bli en
|
Knattecrossa med Fram-King.
Fram-King 78 Sport har som extra tillbehör en
tävlingsutrustning, som gör mopeden till en lätt motorcykel med en rivig motor på ca 6-7 hkr.
Tävlingsutrustningen innehåller ny cylinder, ny
förgasare, ny ljuddämpare, extra drev för växellåda, 2 kugghjul och
mellanstycke. Ombyggnaden sköter ni själv. Det är inte svårt. Och sen är det bara att kasta sig in i
motorcrosstävlingarna.
Om ni vinner? Ett bra team vinner alltid.
Grabbarnas egen hårdtestade och accelerationssnabba
sportmoped med 4-växlad Tomos motor på 1,0 hk med
kickstart. Konstruerad som en motorcykel med motor-
cykelram och framgaffel för
hårdkörning. Teleskopfjäd-
ring fram och oljedämpad förkromad bakre
stötdämpare.
Kromad strålkastare med inbyggd väg- och
hastighets-
mätare. Modernt crosstyre. Rostfria 18/8
skärmar. Kro-
made stålfälgar och skärmstag. Uppfällbara fotpinnar.
Stöldlås. 21X2,75"
däck.
Färg: Svart/Ljusgrå.
|
|
|
|
|
|
|
1970 |
68 SPEED |
|
Victoria
EM50 motor |
[Speed
1968 ● 1970.]
|
|
|
|
Förra årets populära sportmoped med en 3-växlad Vic-
toria EM50 motor. Med motorcykelram och
motorcykel-
framgaffel. För hårdkörning på
väg, bana eller i ter-
räng. Teleskopfjädring fram och bak med utanpåliggan-
de
fjädrar. Kromad strålkastare. Väg- och hastighets-
mätare. Crosstyre. Stöldlås. 21X2,75"
däck.
Färg: Svart med
krom.
FRAM / KING - SVENSK KVALITÉ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smidig och behändig
transportmoped. Tål belastning
upp till 150 kg. Med en 3-växlad Puch motor på 1,0
hk.
Framhjulsfjädring av svängarmstyp med
gummistöt-
dämpare. Skivbromsar på
framhjulen. Fullbromsnav. Lastflak av impregnerat trä (95X95 cm).
8
x 4,00" framdäck. 20
x 2,50" bakdäck.
Färg:
Grå/Röd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|