![]() ![]() |
|||||||||
|
|||||||||
- - - - - - - - - - - - - | |||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
N1 | |||||||||
![]() ![]() |
|||||||||
|
|||||||||
N2 | |||||||||
![]() |
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
|
|||||||||
Det här är faktiskt en ingen motorcykel..... men det kan bli en! Det här är en moped. Men visst ser den ut som en motorcykel. Och den känns som en - Crescent 50 SS! Tävlingsmopeden som ligger överst på resultatlistan. Så det är inte underligt att den ligger överst på önskelistan också. Utseendet talar ju för sig självt. Och motorn är egentligen byggd för motorcyklar.
Utomlands körs den med 5 hk. Här i Sverige gäller det att få ut mesta möjliga av den enda hästkraft som är tillåten för moped. Visserligen får man köra bara 30 km/t i Sverige men känn på "axet' 'hos Crescent 50 SS. Crescent 50 SS ser ut som en motorcykel. Motorn är gjord för en motorcykel. Vad är då naturligare än att bygga om den till motorcykel? När du fyller sexton har du kanske tröttnat på att bara köra 30. För dej finns en ombyggnadssats till Crescent 50 SS!
Du kan alltså själv göra om den till lätt mc med ungefär 5 hästar. Men kom ihåg att ta körkort först. Så att du kan köra din Crescent 50 SS i farter som den från början är byggd för! Vill du köra fort redan nu, får du göra det på bana. Med Crescents ombyggnadssats kan du göra en motocross- eller trial moped av Crescent 50 SS. Och börja tävlingsköra på allvar. På vinnarmopeden!
|
|||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
|
|||||||||
Moped 1228 är monterad med SACHS-motor 50/3 LFS, fläktkyld, 3-växlad med fotväxel och kickstart.
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
|||||||||