|
|
|
-
- -
- -
- -
- -
- - |
MCB [65-1]
[65-68] 1155 HVA auto. 1185-1.
[66-68]
Trapper 1206, 1207 HVA.
[66-69] Trapper 1217, 1218,
1218 50S.
|
MCB [66-1]
●
Felix gurka.
[66-67]
Topper; 1205, 1215.
[68-71] 1228, 50 SS; 1228.
|
MCB [66-2] ● BP petrol.
[66-69]
1273, 1273-1, 1278. HVA-mot.
[66]
.... 1283, Monark.
[68-72] 1279-1, 1289
Sthlm,
1290. Strömstad.
|
MCB [67-1] ●
Gulf benzin.
[67-75]
Compact 1247, 1248, 1249, 1252.
[71] .... 1250, 1250-1.
[70-72]
1240.
|
MCB [72-1]
[76-80]
Compact 1248, 1252.
[77-78] Golden Champ 1255.
[72-80]
1272, 1293 E-Type, 1294,
........... F 50, F 50GL, 1244 F50glx.
|
MCB [68-1]
[68-74] 1238, LM16. 1237. [72]
1239.
[73-76] Champion 1256. 1259. Mini 1260.
[74-80]
1209.
[74-77]
1200, 1254. [77] 1203. |
MCB [64-1]
[64-65]
Skoterett 1264.
[66-72] Skoterett 1264.
[69-71]
Skotermoped 1263 Hva-motor.
.......... 1269 Sachs-motor. |
|
●
Instruktionsbok för MCB mopeder.
|
|
|
1968-73 MCB mod 1238,
1237 1972-74 |
|
|
|
|
N1 |
|
|
MCB 1238 1968-71
Motor: Automat enväxlad Sachs
501/2 AS.
|
Monark 1238
|
På moped i
högertrafik.
|
|
|
|
N2 |
|
|
Crescent
LM16: 921238. Bj.69
Motor: Sachs Automat 501/2 AS
|
Crescent
LM16: 921238. Bj.69
Motor: Sachs Automat 501/2 AS
|
Crescent
LM16: 921238. Bj.69
Motor: Sachs Automat 501/2 AS
|
|
|
|
N3 |
|
|
|
|
|
1968-71 |
|
1968-71 |
|
|
|
Moped
MCB 1238 är monterad med SACHS-motor 501/2 AS, Automatväxlad med
pedalstart.
Färger: Metallblå eller Guldorange
1238 |
|
|
|
|
1968-71 |
MONARK
1238 |
Photo: 2001-09-14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1967 |
På moped i
högertrafik. |
|
[Back
to Högertrafik.]
|
|
|
NTF
Nationalföreningen för
trafiksäkerhetens främjande.
|
|
|
|
|
|
|
|
1969 |
Crescent
LM16: 921238. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1969 |
Mod.
LM 16 (1238). |
|
|
|
|
Han: Jag har inte sett något
|
Crescent
LM16: 921238 Sachs-motor. 1-växlad med centrifugalkoppling. (Bara trampa igång och ge gas.) 2 l-tank under den rymliga förkromade
pakethållaren. Lackerade fälgar och skärmar. Fjädring i sadeln.
Försedd med bärhandtag. Vikt 37 kg.
Färger:
Metallblå eller Guldorange.
Pris: 994.-
Vi har gjort en moped för trötta
cyklister.
LM 16.
En låghjuling med motor
på. Svårare än så är det inte. Och ett enklare åkdon finns
inte. Men man slipper trampa.
LM 16 har 1-växlad Sachsmotor med
centrifugalkoppling. Bara trampa igång och ge gas. 2-literstanken sitter under den förkromade
pakethållaren. Fälgar och skärmar är lackerade. Fjädring i
sadeln. Försedd med bärhandtag.
Vikten är 37 kg och den finns i färgerna metallblå
eller guldorange.
|
|
|
|
|
|
|
1969 |
Crescent
LM16: 921238 |
|
|
|
|
Crescent
LM16: 921238 SACHS-motor
501/2 AS, 1-växlad
med centrifugalkoppling (bara trampa igång och ge gas.
2
liters tank
under den rymliga förkromade pakethållaren.
Lackerade
fälgar och skärmar. Fjädring i sadeln. Försedd med bärhandtag.
Vikt
37 kg.
Färger:
Metallblå eller Guldorange.
Pris:
994.-
|
Bra
bruksskick, en ägare, nycklar finns.
Pigg och lättkörd.
Helt och hållet original och komplett.
Enklare än så här blir det inte att köra moped
|
|
|
|
|
|
|
|
1973 |
Crescent
1237 |
1972-74 |
|
|
|
Framgaffel:
Teleskop.
Fälgar:
Lackerat stål.
Nav:
Fullbroms.
Motor:
Sachs 50/2 S Växellåda:
2-växlad handväxel.
Pedalstart.
Färger:
Papegojgrön, citrongul, siljablå.
Crescent 1237
|
|
|
|
|
|
|
|
Crescent
1237 |
|
[PB's
mopeds.] |
|
|
Av
tre, fyra stycken skrotiga 1237-or blev det EN hyfsat bra. MCB denna
tidsperiod rostade ju ganska mycket.
Utgår
man från en "skrothög" 1237:or" är
ju moppen nästan klar! Om inte annat är det mera välstädat i förråden.
Funderar
på att när renoveringen fortsätter klämma på en extra tank (har
ju en extra) på andra sidan pakethållaren, vi får se
|
|
|
|
|
|
|