MOVED | ||
|
||
- - - - - - - - - - - - - | ||
• Körinstruktion. 1. Bensintanken. 2. Bensinkranen. 3. Start av motorn. 4. Växling och körning. 5. Motorn stannas. ....................... 6. Belysning och signal. 7. Styrlås och verktyg. • Körställningen. 1. sadeln. 2. sportsadel. 3. styret. 4. fotpinnarna. ....................... Kontroll: 1. service. 2. växellådan. 3. lufttrycket. 4. motorns tomgång. 5. att uppmärksamma. • Skötsel. 1. luftfiltret. 2. förgasaren. 3. avgassystemet. 4. tändstiftet. 5. bowdenkablarna. ............. 6. demontering av framhjulet. 7. demontering av bakhjulet. 8. kedjan. 9. fjädringen. 10. bromsarna. • Bild av 428 K, tvåväxlad med handväxel och kickstart. Sport, treväxlad med fotväxel och kickstart. • Smörjschema. - Motorfel och deras orsaker - Tekniska data - Garanti föreskrifter. |
||
|
||||||||||||||||||
10. Bromsarna behöver ibland justeras allt eftersom bromsbanden slites. Beträffande inställning av handbromsen se avsnitt 5. | ||||||||||||||||||
Inställning av bakbromsen sker enligt följande: a) muttern 39 (bild 10) skruvas ut, så att bakhjulet snurrar helt fritt b) muttern 39 skruvas åter in till dess, att en lätt bromsverkan är märkbar c) från den under b) nämnda punkten skruvas nu muttern 39 ut 8 varv d) prova bromsverkan. Bromsbanden får inte ligga mot bromstrummorna. Bromsbanden måste alltid skyddas från olja och fett, då bromsarna i annat fall blir obrukbara. Kontrollera även att bromsstaget 38 inte blir deformerat. Vid branta backar skall alltid båda bromsarna användas. |
||||||||||||||||||
NEXT | ||||||||||||||||||