|
||||||
- - - - - - - - - - - - - | ||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
Hur är då den nya autopeden ? Mopedred har haft tillfälle att pröva åket ett par gånger och som de främsta posterna på pluskontot står att den är lättkörd och har en strålande backtagningsförmåga och att den i stort sett är lätthanterlig som en cykel. Rullhandtaget för gasen fungerar som pys i bottenläget och startas alltså med pys, eftersom koppling saknas. En spak nere vid motorn kan användas om något fel skulle uppstå. Likaledes finns en spak vid motorn för chokning. Bromsarna är den typiskt svenska utrustningen med Torpedonav för motorutförande och trumbroms fram. Provturen visade att motorn är lätt startad om man inte är för blyg med gasreglaget. När man blir van vid motorn behöver pysen inte användas mer än ett trampvarv. Med sina 31 cc hör inte motorn till de större mopedmotorerna, men varför ska den vara större, när det ändå inte får tas ut mer än 0,8 hk ? Man känner på motorvibrationerna vid lågvarv att här finns det styrka i varje kolvslag.
|
||||||
|
||||||
[Motor guide.] |
||||||
|
||||||