|
||||||
- - - - - - - - - - - - - | ||||||
|
||||||
|
||||||
N1 | ||||||
|
||||||
N2 | ||||||
|
||||||
N3 | ||||||
|
||||||
66g | ||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
MOTOR Nr 20/1966 |
|
||||||||||||
Puch Dakota är en tilltalande "muskelknutte" på 70 kg. Körställningen är av mycket god klass och tillåter god balans. Design och kvalitet har nu alltid varit utmärkande drag för Puch-maskiner. Bromsarna är sinnrikt konstruerade. De nitar inte utan snarare suger fast maskinen i vägen. Ett ytterligare plus är att bromsarna är lätt justerbara. Fjädringen. Man skulle kunna tro att det korta slaget på framfjädringen - 40 rem skulle ge en stötig gång men så är inte fallet. De hydrauliska stötdämparna bidrar till den goda väghållningen också vid körning i terräng. Motor. Puch Dakota har en fläktkyld motor på 49 cm3. Kompressionen är 6,5 och effekten 1 hk vid 3 501 varv. Maskinen är "björnstark" på ettan, drar jämnt och tar praktiskt taget vilka backar som helst. Förgasaren har ett effektivt jätteluftfiller som gör maskinen okänslig för vatten. Puch Dakota är lätt att tanka tack vare sitt stora, vingförsedda tanklock.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Motor: Typ Puch 1461 (fläktkyld). Volym: 49 cc. Dismeter: 38 mm. Slaglängd: 43 mm. Kompression: 6,5:1. Effekt: 1,0 HK/3 500 vpm. 0,94 HK/3000 vpm. Buller: < 75 dB (A). Förgasare: Bing. Utväxling (i växellåda) I 14,55:1, 11 - 8:1, 111 - 5,05:1, Total: 17,45:1. Kedjedim: (bakre drivkejda) 1/2" x 3/16". Bakkrans: 38 kugg. Ram: Pressad centralram med fribärande motor. Fjädring: Framgaffel: Teleskopgaffel med hydr dämpn. Bakhjulsgaffel: Swinggaffel med hydr dämpn. Fjäderväg: Fram: 40 mm. Bak: 40 mm. Däck: 21x2,75". Bromsar. Fullnav Ø 105 mm. Bromsarea: 98 cm2. Tankvolym: 10 l. El-utrustning: SP-märkt (SEN 310702 - 17 W generator). Strålkastare SP K7 Ø 120 mm. Dim: Längd: 182 cm. Bredd: 64 cm. Hjulbas: 1180 mm. Sadelhöjd (ofjädrad): 80 cm. Frigångshöjd (ofjädrad): 16 cm. Vikt: 70 kg. Vägmätare Med 100 m gradering. |
||||||||||||
67g | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Puch Dakota Vallmoröd. Byggd som en mc. I Österrike har den 5hk motor ! Hydraulisk mc-gaffel fram och bak. TT-sadel. 10,5 liters förkromad tank med snabblock. 3-växlad cric-crac-låda. Stora fullnavsbromsar, 95cm² bromsyta. Mc-strålkastare. Vikt 55kg. Godkänd och typad som moped i Sverige med den fläktkylda 1hk motorn.
|
||||||||||||
68g | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Puch Dakota ! Det här är mopeden som är nästan lika mycket såld som Florida! Puch Dakota-byggd som en motorcykel! TT-sadel och TT-styre. Hydraulisk mc-gaffel både fram och bak. 10,5 liters förkromad tank med snabblock. 3-växlad criccrac-låda. Stora fullnavsbromsar-95 cm2 bromsyta! Mc-strålkastare. Vikt 55 kg. Däckdimension 21 x2,75. Vallmoröd.
|
||||||||||||
Puch Dakota! Det här är mopeden som är nästan lika mycket såld som Florida! Puch Dakota byggd som en motorcykel! TT-sadel och TTstyre. Hydraulisk mc-gaffel både fram och bak. 10,5 liters förkromad tank med snabblock. 3-växlad cric-crac-låda. Stora fullnavsbromsar - 95 cm2 bromsyta! Mc-strålkastare. Vikt 55 kg. Däckdimension 21x2,75. Vallmoröd.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
1970 | ||||||||||||
Två tabeller