|
Puch
Werke AG, Graz, Österrike. |
^ back to [54-75] |
|
-
- -
- -
- -
- -
- -
- - |
|
Puch [54-75]
[54] .... Puch
0ct 1954.
[55] ....
Moped MS
50.
[56-58] MS 50 L.
[59-60]
MS 50 L.
[61-65] M 50 V, MS 50 VK, -V.
[66-68]
Florida MV 50 KFN, KF, DKF.
[69-86] MV 50 DKF, MV 50 V
3.
[57-62]
Lyx: VS 50 L. 50 K (F). VS 50 KF.
[58] .... VS 50 L, -S, -K.
[63-65] VS 50 D.
[63-65]
Dixie VZ 50.
[57-61]
Sport moped: VS 50 S, -SKF.
[64-68] Moto
Cross MC 50 KF. |
Puch [55-57] Motor
Roller.
Puch [65]
.... Leichtroller
R 50.
Puch [66-75]
Dakota.
[66-69] Dakota
VZ 50.
[70-75]
Dakota VZ 50 V3.
• Dakota i Bullaren.
Puch [63-75]
Alabama
[60-63]
DS 50 K, DS 50 KX, DS 60 RS.
[64-66] DS 50, -K, -K2, -KFN.
[67-71]
DS 50. Mexico.
[72-76] DS 50 V3
Puch [57-64]
Sears Roebuck & Co., U.S.A.
Simpsons, Sears Limited, Canada.
|
Puch [65]
All mod. Austria.
• X 30.
• MS 50 V.
• VS 50 D.
• VZ 50.
• DS 50.
• DS 60.
• R 50.
Puch [65-75]
• X 30.
• Puch vykort.
• Puch
motor. |
Puch [75]
Alla mod. Sweden.
• Florida MV 50 V3.
• Dakota VZ 50 V3.
• Alabama DS 50 V3.
• Maxi, -K2.
• Racing M 50.
• Kansas X-30 N
Puch [70-75]
• Maxi, -K2.
Puch [66] försäljningsställen
(Bohuslän). |
• Austria A-Z.
• Austria
main.
• Puch main.
|
|
|
1961-65. Namnet Florida dyker upp i
broschyrerna 1962. |
|
N1 |
|
|
Puch MS 50 V. Bj.61
Trampor och handväxel.
|
Puch MS 50 VK Bj.61
MS 50
VK handväxel. MS 50 VKF fotväxel
|
|
|
|
|
N2 |
|
|
Puch Florida MV 50 KF. Bj.63
Vit eller svart, kick o. fotväxel.
|
|
|
|
|
|
N3 |
|
|
|
Puch
Kansas MS 50 V: Bj.63
Standard, mörkröd med trampor, handväxel.
|
|
|
|
|
N4 |
|
|
Puch
Kansas MS 50 V. Bj.64
Standard, mörkröd med trampor o. handväxel.
|
Puch
Florida MV 50 KF. Bj.64
Vit, svart eller röd, kick, 2 växlar/fot.
|
|
|
|
|
N5 |
|
|
Puch
Florida MV 50 KF. Bj.65
Vit, svart eller röd.
Kick, 2 växlar/fot.
|
|
|
|
|
|
N6
|
|
|
Puch MS 50 V Bj.65
Austria.
|
|
|
|
|
61e |
|
MS 50 V,
VK, VKF • VS 50 L,
K, KF • VS 50
SKF. Puch main. |
|
|
|
|
1961 |
Puch MS 50
V. Trampor och handväxel. |
|
|
|
|
|
|
PUCH LEDER
PUCH är toppen i fråga
om styrka, uthållighet och
prestationsförmåga.
PUCH har en i särklass på-
litlig motor - världsbe-
römd för stryktålighet och
sting, även när det gäller
de hårdaste påfrestningar.
PUCH har eleganta linjer
och hållbar lackering i läck-
ra färger. Varje modell ger
intrycket av gediget handar-
bete.
PUCH är den första mo-
peden som lämnar 1 års
garanti.
PUCH har service och re-
servdelar över hela landet.
PUCH har service och re-
servdelar över hela landet.
Därför väljer allt fler och fler
PUCH. Därför har PUCH re-
dan nu en dominerande ställ-
ning som den mest sålda av
alla importerade mopeder.
PUCH är mopeden för Er!
|
|
|
|
|
|
|
MS 50 V
Denna standardmodell har den
överallt välkända PUCH-röda
färgen.
|
|
|
Tekniska data för MS 50 V
Motor Puch fläktkyld
1 cyl. 2-takt
Cylindervolym 49 cc
Cylinderdiameter 38 mm
Slaglängd 43 mm
Kompressions förhållande 1:8,5
Effekt 1 hk
Förtändning 2.5 mm
Bränsleblandnings
förhållande 1:25=4 %
Belysning 6 V/18/5 W
Glödlampor Fram Bilux 15/15 W.
Bak Bilux
6V/3 W
Bromsljus 6 V/5 W
Förgasare Bing el. Fischer
Växling 2-växlad
Bensintank, rymd 4.6 l
Nav Trumnav
Bromstrummans
diam. o. bredd 90X20 mm
Däckdim. 23X2.25
Fjädring fram Teleskopgaffel
Fjädring bak Swingarmsgaffel
Kedjeskydd Öppet
Hastighetsmätare V D O
|
|
|
|
61e |
|
MS 50
V, VK,
VKF • VS 50 L,
K, KF • VS 50
SKF. |
|
|
|
|
1961 |
MS 50 VK
handväxel - MS 50 VKF fotväxel |
|
|
|
|
LUNDBOLAGEN
I MALMÖ AB, Sektion Motorlund. |
|
|
Årets
modeller med 1 hk fläktkyld motor och bromsljus har kickstart,
fotstöd, hand- eller fotväxel - är populära.
MS
50 VK, svart. Förkromad pakethållare, vita ringsidor.
Övriga modeller: Röda Puch 50 V standard, lyxmopeden VS 50 L och LK
(röd/beige och svart/beige, fullnavsbromsar, helkapslad kedja, samt
VS 50 SK - extrem sportmodell av TT-typ.
|
SVART
är fortfarande högsta
mode
för mopeder. De vita
sidorna
på däcken och den
förkromade pakethållaren för-
höjer
utseendet på denna stan-
dardmodell. Kickstart, fotbroms
och
bromsljus. |
|
|
|
MS 50 VK |
|
|
-
Puch är enda mopeden med helårsgaranti. |
|
|
|
|
Tekniska data för MS 50 VK (F)
Motor
Puch fläktkyld 1 cyl. 2-takt
Cylindervolym 49 cc
Cylinderdiameter 38 mm
Slaglängd 43 mm
Kompressions
förhållande 1:8,5
Effekt
1 hk
Förtändning 2.5 mm
Bränsleblandningsförhållande 1:25=4 %
Belysning 6 V/18/5 W
Glödlampor Fram Bilux 15/15 W. Bak Bilux 6/3 W
Bromsljus 6 V/5 W
Förgasare Bing el. Fischer |
Växling
2-växlad
Bensintank, rymd 4.6 l
Nav
Trumnav
Bromstrummans
diam.
o. bredd 90X20 mm
Däckdim. 23X2.25
Fjädring fram Teleskopgaffel
Fjädring bok Swingarmsgaffel
Kedjeskydd Öppet
Hastighetsmätare V D O
|
|
|
63x |
|
|
1963 |
Puch Florida
MV 50 KF. Vit eller svart, kick och fotväxel. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puch Florida svart
(MV 50 KF)
I år finns Florida också i en helt
svart modell, som
givetvis har samma egenskaper som
den helvita.
Svarta Florida har däck med vita
sidor.
|
Puch Florida vit
(MV 50 KF)
I fjor var helvita Florida årets
succémodell. I år
är den ännu bättre och självfallet
lika elegant.
Puch Florida har 4,6 liters tank i
krom och vitt,
fullnavsbromsar med dimensionen
105x25 mm,
extra högt styre, mc-ljuddämpare,
öppet kedje-
skydd, förkromad pakethållare,
svarta däck och
fotväxel av ny typ. |
|
|
63x |
|
|
1963 |
Puch Kansas
MS 50 V. Standard, mörkröd med trampor och handväxel. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puch Kansas
(MS 50 V)
Kansas har den välkända röda
Puch-färgen. Mo-
dellen levereras med högt styre
och i förkromad
pakethållare. Tanken rymmer 4,6
liter. Bromsarna
har dimensionen 90X20 mm och
omsluts av
trumnav. Kedjeskyddet är öppet. |
|
|
64e |
|
|
1964 |
Puch Kansas MS 50
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puch Kansas (MS 50 V)
Kansas, i den klassiska mörkröda
Puch-färgen, är
seriens pedalmodell. Den levereras
med högt styre
• bromsljus • bred, förkromad
packhållare • 5,5
liters tank • bromsar med
dimensionen 90 x 20 mm
hydraulisk framgaffel x
swinggaffel bak • öppet
kedjeskydd • 2-växlad handväxel •
stor insug-
ningsljuddämpare för tyst gång.
|
|
|
64e |
|
|
1964 |
Puch MV 50 KF |
|
|
|
|
|
I år har Florida fått 5,5 liters tank.
I övrigt är den utrustad med det här: Bred, kraftig, förkromad
pakethållare • extrahögt styre (fäste i framgaffelkrona om du själv
vill montera kromad framskärm) • oljedämpad, justerbar framgaffel •
kraftig teleskop bak • fullnav med stickaxlar • 2-växlad Puch-motor
• isärtagbar mc-ljuddämpare • fotväxel av mc-typ • fullnavsbromsar
med dimensionen 105 x 25 mm.
|
|
|
|
Puch Florida svart (MV 50
KF)
Succémopeden Florida, den
mest köpta modellen,
finns i 3 färger. Här är
den svarta med vita däck-
sidor.
|
Puch Florida vit (MV 50
KF)
Vita Florida är den mest
sålda mopeden i Puch-
sortimentet. I 2 år har
den varit en succé. I år är
den ännu bättre och
givetvis lika elegant. Se själv!
|
|
|
Puch Florida röd (MV 50 KF)
Här är en av årets stora nyheter -
Puch Florida
i en helvass röd färg! En färg med
fart och fläkt. |
|
|
|
|
|
65g |
|
|
1965 |
Florida MV 50 KF, vit, svart eller röd, kick och fotväxel, 2
växlar. |
|
|
|
|
|
|
Florida är Puch:s speciella
ungdomsmoped. Titta på ga-
tor och vägar, så skall du se så
många grabbar som kör
Florida. Den har blivit en succé!
Därför att den är fräsigt
elegant i sta´n, och stabilt
robust på landsvägen. Och
därför att den är rivig och snabb
och axar med blixtfart.
Florida är alltid först iväg vid
grönt ljus.
Du skall gå in till din
Puch-handlare och titta på de tre
toppsnygga modellerna. Den svarta
och vita skiljer sig
bara genom färgen och däcken.
Svarta Florida har vita
däcksidor. Röda Florida är årets
speciella "fräsare". En
toppenmodell med en stil som alla
grabbar gillar. Titta |
bara på det extra höga, reglerbara
styret och den för-
kromade framskärmen.
Alla Florida-modellerna är
utrustade mod det här:
5,5 liters tank.
Bred, kraftig, förkromad
pakethållare.
Oljedämpad, justerbar framgaffel.
Kraftig teleskopgaffel bak.
Fullnav med stickaxlar.
2-växlad Puch-motor.
Isärtagbar mc-ljuddämpare.
Fotväxel av mc-typ.
Äkta fullnavsbromsar med dimension
105x25mm. |
|
|
|
|
|
|
|
|
1965 |
- Das preisgünstige
Modell MS 50 V |
|
|
[All mod. PUCH 1965.]
|
|
|
MOTOR.
Puch-Zweitakt-Einkolbenmotor mit
Umkehrspülung, 50 ccm Hubraum und einer Leistung von 2,3 PS, gedrosselt 1,6 PS. Kühlung durch
Radialgebläse. Ausgestattet mit Naßluftfilter und
Ansauggeräuschdämpfer.
GETRIEBE. Klauengeschaltetes 2-Gang-Getriebe. Betätigung der Schaltung über Schaltdrehgriff links am
Lenker. Der Antrieb des Getriebes erfolgt über eine Lamellenkupplung und schrägverzahnte
Stirnräder. Primärantrieb, Kupplung und Getrieberäder laufen im gemeinsamen
Ölbad.
Motor und Getriebe sind in einem Block
vereinigt.
MS 50 V
FAHRGESTELL. Der Rahmen ist ein aus Stahlblech
gepreßter, verschweißter Schalenrahmen. Vorder- und Hinterradnabe sind mit Innenbackenbremsen und Steckachsen
ausgestattet. Die Hinterradbremse wird über ein Klinkengesperre durch
Rücktritt, die Vorderradbremse durch Handhebel am Lenker betätigt. Eine hydraulisch gedämpfte Teleskopgabel am Vorderrad und eine Hinterradschwinge mit TeleskopFederbeinen verleihen dem Fahrzeug eine vorzügliche
Federung. Reifengröße 23x2.25.
AUSSTATTUNG. Kraftstoffbehälter mit 5,5 I
Inhalt. Schwingsattel mit Doppelschicht Gummidecke; in der Höhe
verstellbar. Scheinwerfer mit einer Lichtaustrittsöffnung von 85 mm.
LEISTUNG UND
VERBRAUCH. Das MS 50 V entwickelt eine Maximalleistung von 2,3 PS, gedrosselt 1,6 PS, entsprechend 6700 U/min, erreicht eine Höchstgeschwindigkeit von 40 km/h und besitzt eine Steigfähigkeit von 22%. Der Verbrauch beträgt 1,6
l/100 km bei gedrosselter Maschine.
|
|
STEYR
- DAIMLER - PUCH Aktiengesellschaft · Werke Graz. |
|
|
|
1966 |
|
|
|
|