|
||||||
- - - - - - - - - - - - - | ||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
Mod 30 Sport Motor: 1-cyl. 2-taktsmotor. 120 cc cylindervol. Effekt 4.75 hkr vid 5000 varv/min. Bing dubbelförgasare. Tändning med svänghjulsmagnet. Kraftöverföring: Koppling i oljebad. 3-växlad växellåda i motorblocket. Fotväxelspak, kedjedrift. Ramen: Uppbyggd av helsvetsade heldragna stålrör. Fjädring: Swinggaffel med gummistötdämpare för botten- och returslag. Fjädringen inkapslad. Prestanda: Toppfarten 80 km/ tim. Bensinförbr. 0,35 lit / mil. Utrusning: Aluminiumfälgar, stöldlås, dubbel- sadel med skumgummi, centralstöd o.s.v. Tjänstevikt: 74 kg. Pris: Sportmodell kostar 1.618:-. och lyxmodellen 1.519:-.
|
||||||
|
||||||
175cc Drömbågen Sixdays. 9 hk vid 6.000 varv/min. Max.hast över 110km/tim. Vikt 117 kg Pris: 2.230.-
|
||||||
|
||||||
pangsak för alla mc-killar - snabb, vägsäker sportmaskin i lägsta körkorts-, skatte- och försäkringsklassen
175cc "Silverpilen" 9 hk vid 6.000 varv/min. Max.hast över 100km/tim. Vikt under 75 kg Pris: 2.175.-
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
Huskvarna Silverpilen. 1959. Tillverkare: Husqvarna Vapenfabrik AB, Huskvarna. Motor: Husqvarna 175 cc, 2-taktamotor, vändspolsystem, effekt 9,5 hkr vid 6000 varv/min. Lättmetallcylindrar med hårdförkromat cylinderlopp. Svänghjulsmagnet. Bing dubbelförgasare. Kraftöverföring: Växellådan sammanbyggd med motorn. 3-växlad med fotspak. Fjädring: Bottenlänksgaffel fram. Svängarmar med oljedämpande fjäderben bak. Ram: Öppen ramkonstruktion uppbyggd av krommolybdenrör. Bromsar: Bromstrumsdiameter 140 mm bredd 20 mm både fram och bak. Nav: Husqvarna TT-modell av lättmetall, konkavt konisk yttre form. Prestanda: Toppfart c:a 100 km/tim Bensinförbrukning 0,25 lit./mil. Pris: 1.940:-
|
||||||
|
||||||
Specifikation för Silverpilen och Guldpilen Silverpilen Motor: Husqvarna 175 cc 2-taktsmotor, vändspolssystem, effekt 9,5 hk vid 6.000 varv/min. Lättmetallcylinder med hårdförkromat cylinderlopp. Avtagbart cylinderlock av lättmetall. Vevaxeln lagrad i dubbla, oljesmorda kullager, vevstaken i rullager. Bensintank: TT-typ, rymd 7 liter. Ljuddämpare: Uppdraget avgasrör med isärtagbar ljuddämpare av sportmodell. Topphastighet: ca 100 km/tim. Guldpilen Motor: Husqvarna 200 cc 2-taktsmotor, vändspolssystem. Effekt 10,5 hk vid 6.000 varv/min. I övrigt samma som Silverpilen. Bensintank: TT-typ, rymd ca 6 liter. Ljuddämpare: Dubbla- ljuddämpare typ FrankfurterTopf. Topphastighet: över 100 km/tim. Gemensamt Gaffel: Modern och tillförlitlig bottenlänksgaffel av Husqvarnas välkända modell. Tändning: Svänghjulsmagnet. Ram: Öppen ramkonstruktion uppbyggd av krommolybdenrör. Växellåda: Aled motorn sammanbyggd fotmanövrerad växellåda innehållande 3 växlar samt friläge. Utväxling: ettan 18,3:1, tvåan 10,2:1, trean 7,0:1. Förgasare: Dubbelförgasare Bing 18/18/1. Bakhjulsfjädring: Svängarmar med oljedämpande fjäderben. Bromsar: Bromstrumsdiameter 140 mm, bredd 20 mm både fram och bak. Nav: Husqvarna TT-modellav lättmetall, konkavt konisk yttre form. SKF kullager. Skärmar: Lättmetall, skärmslag av stålrör. Parkeringsställ: Sidostöd. Styre: Kort styre av TT-modell. Stöldlås: Inbyggt stöldlås vid styrhuvudet. Belysning: Strömlinjeformad strålkastare, 6 volt 25 watt. Hastighetsmätare: Inbyggd i strålkastaren och driven från växellådan. Sadel: TT-modellav galonklätt skumgummi. Verktygslåda: Inbyggd i sadelstommen. Kedjeskydd: Av blankpolerad aluminiumplåt skyddande både övre och nedre kedjeparten. Hjul: Fälgar av högglanspolerad lättmetall. Däck: Trelleborgs 2,75 x 19" 2-lagsdäck fram, 3,00 x 19" 2-lagsdäck bak. Signalhorn: Av bolltyp. Tjänstevikt: 75 kg. Riktpris: 2.240:- (1959) |
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||